Om du inte är ute efter inställningar kring e-signering utan söker instruktioner kring själv signeringsprocessen klicka här.
Skapa ett konto i Verified.
För att börja använda e-signering behöver varje mäklare ha ett eget konto hos Verified.
- Om det är du som ska vara administratör för ert Verifiedkonto, klickar du in dig på länken och skapar ett konto: mspecs-contract.web.verified.eu/
- Om det inte är du som ska vara administratör för ditt kontor, ber du istället din kollega som är administratör att skapa ett konto för dig hos Verified.
I klippet nedan visar vi hur du som administratör fyller i formuläret vid skapandet av ett Verifiedkonto.
Dubbelklicka på filmen för helskrämsläge.
Bra att veta!
Varje signering i ett dokument görs mot en kostnad av Verified.
Alla dokument är inte godkända att använda för e-signering. Nedan ser du en lista över en del av de dokument där det inte är möjligt att använda e-signering.
- Överlåtelseavtal
- Köpebrev
- Köpekontrakt
Lägga in dina Verifieduppgifter i systemet.
I nästa steg kommer du att kolla på en film där vi visar var du kopplar systemet till ditt Verifiedkonto. Därefter är det bara för dig att sätta igång att signera dokument med digitala signaturer.
Innan vi sätter igång med filmen behöver ni följa instruktionerna nedan för att komma till rätt plats:
- Klicka på din bild uppe i högra hörnet, när du är inne i systemet.
- Klicka på Öppna MSPECS i sidomenyn som visas. En ny flik öppnas då i webbläsaren med hela Mspecs.
Dubbelklicka på filmen för helskärmsläge.
Om du är osäker på vilket kontors-/företagsID du ska ange i Mspecs kan du logga in i Verifieds webklient och kopiera ID:t du finner i URL:en: